A bütykös vezérműtengely alul van, de a szelepeket a legkedvezöbb égéstér kialakítás miatt felül helyezik el. Felülszelepelt motor esetében a teljesítmény az S.V.-hez képest nagyobb. A szelepek mozgatása az alul lévő bütyköstengely által himba segítségével történik. A bütyök felnyomja a tolórúdat, a himba egyik felét, a másik fele lenyomja a szelepet és a szelep kinyit. ha a bütyök elfordul a rugó a szelepet visszahúzza. Ez a kialakítás helykihasználás szempontjából ugyan jobb, de a vezérlés többlet súlya miatt (a tolórudak és himbák tetemes súlytöbbletet, az egész vezérlés súlyának 15%-át is jelenthetik) nagyobb a teljesítményveszteség, azaz kevésbé hatékony.

forrás: http://www.szakalmetal.eu/hu/?option=com_content&view=article&id=263:Vezerles-alulvezerelt-felulszelepelt-OHV-&catid=86:auto&Itemid=355